معرفی بازی وارکرافت (World of Warcraft)

World of Warcraft که اغلب با نام اختصاری WoW شناخته می شود که بازی اصلی آن Vanilla Wow بوده است که در حقیقت بازی World of Warcraft Classic بازسازی کننده تجربه Wow Vanilla  است، یک بازی نقش‌آفرینی آنلاین چند نفره (MMORPG) است که توسط Blizzard Entertainment توسعه یافته و در ۲۳ نوامبر ۲۰۰۴ منتشر شد. در دهمین سالگرد بازی Warcraft، سه سال پس از اعلام آن در 2 سپتامبر 2001 این چهارمین بازی منتشر شده در دنیای Warcraft است و چهار سال پس از رویدادهای Warcraft III: The Frozen Throne اتفاق می‌افتد.



در حال حاضر نسخه اورجینال این بازی بر روی سرور سازنده این بازی یعنی بلیزارد Blizzard قابل اجراست که شما می توانید با خرید گیم تایم (که به صورت ماهیانه باید شارژ کنید) وارد سرور های این بازی بشید.

 

گام اول در آموزش WoW برای تازه واردان همین گام اول است که شما باید سخت‌ترین و اساسی‌ترین انتخاب‌تان در طول کل بازی را انجام دهید.انتخاب اول شما یعنی مراحل ساختن اولین کاراکتر است. شما در ابتدا باید سرور، فرقه یا همان گروه، نژاد و دسته یا همان کلاس شخصیت خود را انتخاب کنید.

 

چطور لول خود را در بازی وارکرافت سریع بالا ببریم؟

اگر می خواهید سریع لول خود را 70 کنید می توانید ورلد اف وارکرفت نسخه کلاسیک را خریداری نمایید. در این صورت  فقط یک کاراکتر خودتان را میتوانید 70 کنید و مهم نیست لول شما 1 باشه یا  69، بعد از استفاده از بوست کاراکتر مورد نظرتون اون کاراکتر 70 میشه پس پیشنهاد میکنیم کاراکتری که بوست میکنید لول 1 باشد.

سرویس کاهش پینگ یا اگزیت لگ چیست؟

سرویس کاهش پینگ یا رفع تحریم اگزیت لگ یکی از مهم ترین نرم افزار های مورد استفاده برای گیمر های حرفه ای در سرتاسر دنیا می باشد. شما با استفاده از نرم افزار کاهش پینگ می توانید پینگ خود را در برخی بازی ها کاهش بدید. کاهش پینگ بهترین ابزار برای گیمر هاست. یکی دیگه از قابلیت های بسیار جالب این برنامه یکی کردن چند اینترنت شماست ! مثلا شما با وای فای به یک اینترنت وصل هستید و با آن به یک اینترنت دیگه و با برنامه اگزیت لگ میتونید از هر دو اینترنت در لحظه استفاده کنید و پینگ خیلی بهتری بگیرید.

 

حتما تا به حال نام بازی دارگون فلایت را بارها شنیده اید. در جریان شکست جیلر در شدولند بلیزارد در تاریخ 30 فروردین از اکسپنشن جدید یا اکسپنشن 10 خودش رونمایی کرد، شرکت بلیزارد از بسته الحاقی جدید بازی World of Warcraft ( ورلد آف وارکرفت ) با نام دراگون فلایت ( DragonFlight ) رونمایی کرد. و این نسخه در 31 خرداد برای پیش خرید اومد و در تاریخ 10 دی 1401 یا زودتر به انتشار خود بازی میرسه


پس تا به اینجای کار با مرحله ساخت کاراکتر آشنا شدید. حال بیاید با چند اصطلاحات پر کاربرد آن آشنا شوید:


اصلاحات رایج وارکرافت

Add-on : یک برنامه ساده که بازی اضافه شده تا بعضی از کارهای روتین را ساده‌تر کند. برای مثال یک Add-on یا افزونه برای انجام راحت‌تر ماموریت‌ها وجود دارد. یا افزونه‌ای دیگر می‌تواند رابط کاربری بازی را تغییر دهد!

 

AoE : این کلمه مخفف Area of Effect به معنای محل تحت تاثیر است. بسیاری از قابلیت‌های کاراکتر شما یک منطقه خاص را هدف قرار می‌دهد که به آن AoE می‌گویند.

 

AFK : مخفف Away From Keyboard که به معنی دور از کیبورد می‌باشد. این اصطلاح به این معنی است که بازیکن مورد نظر پشت سیستم نیست !

 

Aggro : خلاصه کلمه Aggressive بوده و به معنای بازی کردن به صورت تهاجمی است. برای مثال اگر هم‌تیمی‌های شما از این کلمه استفاده کنند، یعنی قصد دارند که به مکان مورد نظر با تمام قوا حمله کنند.

 

Ankh : یکی از قابلیت‌های کلاس Shaman است که می‌تواند هم‌تیمی ها را از دنیای مرده‌ها بازگرداند.

 

BC: در بازی World of Warcraft کلمه BC مخفف Burning Crusade است. این اسم اولین بسته الحاقی این بازی است.

 

Blizz : به اسم شرکت سازنده بازی یعنی Blizzard اشاره دارد.

 

Boss : به دشمنان سخت‌جان شما در بازی گفته می‌شود. در حقیقت معادل فارسی این کلمه همان غول مرحله آخر است!

 

BRB: مخفف جمله Be Right Back است. این جمله به معنای “به زودی باز می‌گردم” است!

 

Bot : یک برنامه کامپیوتری که می‌تواند کارهای روتین انسان را انجام دهد. بسیاری از افراد برای جمع آوری منابع به صورت خودکار، از بات استفاده می‌کنند. البته بلیزارد قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این مورد داشته و امکان استفاده از بات‌ها در نسخه‌های جدید بسیار کمتر شده است.

 

Buff: یک قابلیت مثبت که می‌توانید با آن هم‌تیمی‌ها را تقویت کنید. در حقیقت هر قابلیتی که به کار هم پیمانان بیاید، Buff نام دارد.

 

Camping: به کمین کردن برای شکار یک دشمن، Camping می‌گویند!

 

Caster: به کاراکترهایی که برای ضربه زدن به دشمن از جادو استفاده می‌کنند، Caster می‌گویند.

 

CD : مخفف کلمه Cooldown بوده و به معنی زمان مورد نیاز برای شارژ شدن یک قابلیت است.

 

Conquest Points : در صورت شرکت در رویداد های PvP، بازی World of Warcraft به عنوان پاداش به شما ارزی را ارائه می‌دهد که به آن Conquest Points می‌گویند. با استفاده از این ارز می‌توانید آیتم‌های بسیار مهمی را از فروشگاه‌های سرتاسر دنیای بازی خریداری کنید.

 

‌Critters: به طور کلی معنی این کلمه سیاهی لشگر است. موجودات غیر تهاجمی که در سرتاسر دنیای وارکرفت پخش شده‌اند و با یک ضربه کشته می‌شوند.

 

DC: مخفف کلمه Disconnect بوده و به معنای قطع شدن اتصال اینترنت است.

 

Debuff: این کلمه در نقطه مقابل Buff قرار می‌گیرد و به معنای از بین بردن اثر مثبت هم‌تیمی هاست.

 

DK: مخفف کلمه Death Night، یکی از کلاس های بازی است.

 

DMG : مخفف کلمه Damage بوده و به معنای وارد کردن ضربه به دشمن است.

 

DnD: مخفف کلمه Do Not Disturb بوده و به معنای “مزاحم نشوید” است!

 

DPS: مخفف کلمه Damage Per Second بوده و به معنای ضربه وارد شده در ثانیه است. همچنین به کاراکتر‌هایی که میزان ضربه بسیار زیادی را در زمان کم به دشمن وارد می‌کنند، DPS گفته می‌شود. برای مثال کاراکتر کلاس Mage می‌تواند تبدیل به یک DPS بسیار قدرتمند بشود.

 

Drop: به آیتم‌هایی که از موجودات کشته شده بدست می‌آورید، Drop می‌گویند.

 

Exploit: به استفاده از یک ایراد در ساختار بازی به نفع خود، Exploit می‌گویند. اصولا استفاده از این ایرادات باعث بسته شدن حساب کاربری شما خواهد شد.

 

Farming: به کشتن موجودات مختلف برای بدست آوردن منابع، Farming می‌گویند. اصولا پروسه فارم کردن همیشه یک پروسه تکراری است، چرا که هدف نهایی بدست آوردن منابع است.

 

FPS: به میزان فریم‌ریت تولیدی توسط کارت گرافیک شما، Frame Per Second یا FPS گفته می‌شود. این اصطلاح مربوط به قدرت کارت گرافیک در اجرای بازی‌ها بوده و ارتباطی با خود بازی ندارد.

 

GG: مخفف کلمه Good Game بوده و به نشانه احترام به حریف، در پایان هر دست از بازی گفته می‌شود.

 

Guild: در بازی World of Warcraft به معنای قبیله بوده و محلی برای گردهم آمدن بازیکنان است.

 

HF: مخفف جمله Have Fun بوده و برای احترام به طرف مقابل در اول مسابقه گفته می‌شود.

 

HOR : مخفف کلمه Hall of Reflection است. این مکان به عنوان پایتخت Lich King شناخته می‌شود و تاج و تخت‌ یخی نیز در این مکان قرار گرفته است.

 

IDC: مخفف کلمه i Don’t Care به معنای اهمیت ندادن است.

 

IDK: مخفف کلمه I Don’t Know به معنای ندانستن است.

 

IRL : مخفف کلمه In Real Life و به معنای هر چیزی در درون دنیای واقعی است.

 

Kite: به معنای خارج کردن یکی از Boss ها یا نیروهای دشمن است. همچنین بعضی اوقات به کشتن همان نیرو نیز اشاره دارد.

 

Latency : این کلمه معیاری برای سنجش کیفیت اینترنت بوده و ارتباطی به مفاهیم بازی World of Warcraft ندارد. این کلمه به میزان تاخیر یک اینترنت برای ارسال و دریافت اطلاعات از سرور اشاره دارد.

 

Loot: به غارت کردن جنازه‌های کشته شده توسط شما، لوت کردن می‌گویند. کل این فرآیند به معنی به دست آوردن منابع جدید از روی جنازه دشمنانتان است.

 

MMO : مخفف کلمه Massively Multiplayer Online است. این کلمه به سبک بازی‌هایی همانند World of Warcraft گفته می‌شود که در آن، بازیکنان زیادی به یک سرور وصل شده و به صورت آزادانه به رقابت با یک‌دیگر می‌پردازند.

 

NPC: مخفف کلمه Non-Player Character بوده و به کاراکترهایی در بازی الطاق می‌شود که توسط کامپیوتر کنترل می‌شوند.

 

Nerf : قابلیت‌هایی که توسط سازندگان بازی ضعیف می‌شوند، به  اصطلاح Nerf شده‌اند.

 

Noob: به کاربران ضعیف و بی تجربه الطاق می‌شود. همچنین بعضی اوقات از این کلمه برای تمسخر افراد نیز استفاده می‌شود.(تنها در صورتی که سطح فرد مورد نظر با سطح مهارت وی همخوانی نداشته باشد)

 

MMORPG: مخفف کلمه Massively Multiplayer Online Role Playing Game بوده و به معنای بازی‌های نقش آفرینی آنلاین شبیه به همین بازی است.

 

Nuke: به قابلیت‌هایی که می‌توانند در یک ثانیه مقدار بسیار زیادی ضربه را به دشمن وارد کنند، Nuke گفته می‌شود. همچنین به کلاس‌هایی که دارای این قابلیت‌ هستند، Nuker گفته می‌شود.

 

Party : به گروه کوچکی از افراد هم‌تیمی می‌گویند که بازی را به صورت دسته جمعی تجربه می‌کنند.

 

Patch : به بروزرسانی‌های بازی در جهت رفع ایرادات و یا اضافه کردن قابلیت‌های جدید، Patch یا وصله می‌گویند.

 

Pew Pew : به طور کلی کاراکتر‌هایی که به دشمن ضربه وارد می‌کنند را کاراکتر‌های Pew Pew می‌نامند! (در زبان انگلیسی کلمه Pew Pew به صدای تفنگ گفته می‌شود!)

 

PowerLeveling: بعضی از افراد به جای تمرکز برای به دست آوردن آیتم‌های مختلف، مستقیما به سراغ بالا بردن سطح‌ خود در پایین‌ترین زمان ممکن می‌روند. به این فرآیند Power Leveling می‌گویند! اصولا افرادی که از این متد استفاده می‌کنند، به تمام مکانیزم‌های بازی مسلط بوده و فقط سعی دارند که یک کاراکتر جدید را به سرعت به آخرین سطح ممکن برسانند.

 

PTR: مخفف کلمه Public Test Realm بوده و به سرورهایی الطاق می‌شود که در آن، جزئیات بروزرسانی جدید تست شده تا پیش از ارائه نهایی، مشکلات آن برطرف شود.

 

PvE: مخفف Player vs Environment است که به نبرد‌های میان بازیکن و نیروهای تحت کنترل کامپیوتر گفته می‌شود.

 

PvP: مخفف کلمه Player vs Player بوده و به نبرد میان بازیکنان گفته می‌شود.

 

Raid: در این بازی، به چند Party مختلف که یک ماموریت یکسان را دنبال می‌کنند، گروه Raid می‌گویند.

 

Spec: به قابلیت‌های موجود در بخش مهارت‌های کاراکتر گفته می‌شود. بازیکنان بازی World of Warcraft می‌توانند در مهارت‌های خاصی سرمایه‌گذاری کرده تا قدرت کاراکتر خود را در آن بخش افزایش دهند.

 

Tank : به کاراکتر‌هایی که می‌توانند میزان ضربه بسیار زیادی را تحمل کنند، تانک می‌گویند. این اصطلاح برای تمامی بازی‌های نقش آفرینی استفاده می‌شود.

 

Threat : این کلمه در معنای لغوی به معنای تهدید است. در بازی World of Warcraft در زمان نبرد با Boss ها و دیگر موجودات موجود در دنیای بازی، آن‌ها همیشه به قوی‌ترین دشمن با بالاترین Threat حمله می‌کنند. به همین دلیل این موضوع اهمیت زیادی دارد که بدانید پیش از حمله به یک باس، کدام یکی از بازیکنان شما بالاترین سطح Threat را دارند.

 

 

Vanilla Wow: به نخستین نسخه از بازی World of Warcraft گفته می‌شود. در حقیقت بازی World of Warcraft Classic بازسازی کننده تجربه Wow Vanilla است.

 

Wotlk: مخفف کلمه Wraith of the Lich King بوده و به دومین بسته الحاقی این بازی اشاره دارد.

 

بنابراین شما پس از خرید گیم تایم wow و ساخت کاراکتر می توانید از انجام بازی در سایت Blizzard لذت ببرید.

با اومدن اکسپنشن دراگون فلایت می توانید جهان کامل اژدهایان ورلد اف وارکرفت رو بگردید و درباره آن ها یاد بگیرید. شما با خرید دراگون فلایت نسخه ایپک کاملا اورجینال می توانید یک ماه گیم تایم و یک پت و ترسنماگ هد و ترنسماگ بال و اسباب بازی (toy) را در اختیار داشته باشید و شروع به بازی کنید.  

 

 

 

 

 

 


Comments